Uborkaszezon

2023.08.27
Csütörtök este érkeztem, mint mindig, most is azzal kezdtem, hogy bevittem bőröndöt, majd cipőt cseréltem és elindultam a kertemet megnézni. 3 hét gazda nélkül augusztusban, bármi lehetséges. Volt már rosszabb is, mikor egy hónapig nem esett. Most nem panaszkodhatok.

Elsőként a burjánzó sarkantyúkába botlottam bele. Ehető virágaiban 5x annyi C vitamin van, mint pl a citromban.

Égi áldásnak hála, volt élet még a magaságyásban is, sőt nagyon is aktív élet, a cakkosra rágott brokkoli és káposzta leveleket elnézve. De nem száradt ki semmi. Egy hónapja dobtam le a felmagzott mustárt egy területre, fél méteres lett, zsázsa szintén. Kikelt mángold is szépen. 

Ma vasárnap reggel van, még kell pár nap, mire patent lesz a kert, de mi mást is csinálhatnék? A 3 hétre program gyanánt egy bajai túra van csak betervezve, meg egy szüret.

Szóval lett egy kanna paradicsomom, alaposan lemostam, miután a rajtuk tobzódó meztelencsigákat megöltem. További kb kanna paradájsz komposztálódik a bennük lakmározott csigatetemekkel egyetemben.
Csemege kukorica pont kezdett elvénülni, de még ehető. Az óriási uborkákból levest főztem, de vannak kis bébik is, ha tényleg megjön az eső, akkor lesz bőven. Hokkaidók már három blokkot befutottak, velük nincs még teendőm. A dísztök viszont semmiféle díszes formát nem mutat. Talán uborkával bujálkodott, vagy cukkini volt közel. Leszedtem szárazbabot, kifejtettem, a szépje fagyasztóban tölt egy éjszakát, hogy ne zsizsikesedjen, a rehabosokból babsaláta készült. Egy levesre való zöldbabom is lett. 

Már lenyírtam a fű egy részét, még bozótvágózás a terv, plusz sövény nyírás is aktuális. 

Kibattyogtam tegnap megnézni szőlőmet, egy fél szatyorral hoztam, 5 dunsztosüveggel tettem el befőzőautomatával. Új nekem ez így, neten láttam, de tetszett, próba szerencse. Valamint este, már pizsamában ugyan, de előástam a mospilán-karate zacskót is, két liter keverékkel visszamentem a kertoldalba, monogrammomban ugyanis kikeltek a buxusmolyok.A vegyszermentes kertem egyetlen bibije ez, hogy sajnálom kivágni az 'S" betüt. Utolsó előtti pillanatot kaptam el, még csak félig ettek le egy bokrot. A többi szép.

Kiderült, hogy ágaprítóm mégsem szorul szervízre, még jó, hogy kipróbáltam, mielőtt elkezdtem volna lemosni meg bedobozolni. Nem tudom, múltkor miért nem indult el.
Azzal is elleszek egy fél napot, mire felszecskázom a két nagy kupac ágat.
Elvénült gyógynövényeket kéne visszametszeni, hogy sarjadjon a friss. Szárítani kakukkfűvet, meg amit érek. Mentásom köszöni jól van, abból is kéne visszavágni. Hoztam virágmagokat, azokat eső előtt még kiszórni.

Illene elfutni temetőbe némi virággal, aztán valami finomat főzni hétfőn a gyerekeimnek.

Veszek paprikát és kész lecsót is teszek el. Krumpli felét még ki kell szednem, egy vödörrel már a pincében van, fél vödör ültetni való lett, ezek túl aprók pucolgatni. Lila, de nem mélylila, csak márványos. A helyét majd lefóliázom, hogy a krumplibogarak tutira megfőjenek alatta. 
Kéne hirdetni levendulavásárt, két éves töveimet gondoltam eladni. Így valahogy tellnek a napjaim. Isteni finom fűszersókat készítettem munkahelyemen, kéne egy ágyást rittyentenem itt is az alkalmas növényeknek, hogy egy helyen legyenek, ne úgy kelljen összevadászni 10 félét 11 helyről. Snidlingemet nem is találtam, abból akkor szaporulatot is intézni kell.

Szeretek kertemmel szöszölni. Idén egy kanyi vas bevételem nem volt belőle, az is igaz.

Várnak rám nagyobb melók is. Górét valahogy egyenesbe fixálni, nyírfát visszametszeni, garázspadlásról cserepeket hátra hordani, ugyanis lyukas a pajtatető, és hátha ideér a mester még az ősszel. Körfűrésszel kéne felaprítani egy csomó vastagabb ágat, és behordani őket száraz helyre, hogy legyen gyújtósom. Télen meg beindítani láncfűrészt és kivágni két fát.
Feltalálom magam, no.


Apropo, az uborkaleves receptje: Aprított vöröshagymát vajon párolunk, uborkadarabok, kevés víz, egy leveskocka, összeforraljuk, sózzuk, mixeljük. Lehet tejszínnel gazdagítani,
de nagyon finom anélkül is.

 

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el